Thursday, February 12, 2015

Hari Pertama

Nak kemana? Ke pejabat lah.......

Saya dah lama juga naik komuter ke pejabat, tapi boring lah. lama sangat waktu perjalanan...... Jadi, sebaik saja dapat bawa balik Axelo tuh, saya terus tunggang ke pejabat keesokan harinya.

Hari Rabu, 11/02/2015. Saya tak berani nak bawa laju, jadi sepanjang jalan cuma bawa sekitar 80km/j saja. Motor tu tak perlu run-in tapi, saya tak kenal lagi Axelo tu, kena bawa perlahan dulu.

Semuanya okay. Axelo ni agak malas sedikit bila berlepas. Gear pertama agak panjang, begitu juga gear dua dan gear tiga. Sehingga gear keempat, masih terasa agak malas. Kalau nak sedap, kena lenjan hingga RPM naik agak tinggi. Tapi, seronok juga layan....

Secara keseluruhan, Axelo ni okay walau pun beli terpakai. Tapi, enjin tidaklah seperti baru. Ada kedengaran sedikit bunyi timing chain atau mungkin tepetnya. Tapi tidaklah sampai mengganggu tunggangan.

Absorber lembut membuatkan bila terlanggar lobang kecil atau jalan tak berapa rata, ia tidak terasa hingga ke punggung. tetapi gegaran pada handle bar agak kuat. Lepas tunggangan selama sejam, tangan hampir kebas. Tapi, saya rasa masih dalam kategori tidak mengganggu tunggangan. kalau nak elak kebas tangan, kenalah lepaskan handle bar buat seketika dari semasa ke semasa.

Tahu-tahu dah sampai pejabat. Hanya satu jam setengah je..... berbanding dengan dua setengah jam jika naik komuter dan LRT..........

No comments: